Jeg har fået ny computer, hvordan flytter jeg TransEconomy ?

Som ved de fleste Windows programmer, kan man ikke bare kopiere program mappen.
TransEconomy har en del opsæt som gemmes i Windows systemet, og der kan (alt efter din installations type) også være en del programmer som TransEconomy er afhængig af.
Det der skal til, er en installation af TransEconomy (og eventuelle hjælpe programmer) på den nye maskine, hvorefter databasen kan kopieres over fra den gamle.maskine.
Det er vigtigt at installations sættet er samme version, eller nyere, som den du kører på den gamle maskine !
Kontakt ACERcon for en nærmere beskrivelse af processen, eller hvis du har brug for en ny installations CD.

Jeg har fået netværk, hvordan kan jeg bruge TransEconomy fra flere maskiner ?

TransEconomy skal være installeret på hver arbejdsplads dy ønsker at bruge TransEconomy fra, derudover skal jeres licens opdateres for at tillade at programmet bruges fra flere maskiner på samme tid.
Det er vigtigt at program versionen er den samme på alle arbejdspladserne !
Kopier TransEconomy’s database fra den maskine hvor du hidtil har kørt programmet (ligger normalt i c:\programmer\transeconomy\data), til en mappe på netværket.
På hver maskine skal du starte “BDE Administrator” fra kontrol panelet, i fanebladet “Databases” finder du linien “Shellgts”, klik EN gang på den.
I ruden til højre retter du linien “Path” til at pege på den mappe (på nettet) hvor du har lagt TransEconomy’s database.
Luk vinduet, sig ja til at gemme.
Kontakt ACERcon for en nærmere beskrivelse af processen, en udvidet program licens, eller hvis du har brug for en ny installations CD.

Hvorfor kan jeg ikke se mine tankninger under vogne, når de er på lageret ?

På lageret skal du sætte et ‘flueben’ i ‘Vis i km tabel’, herefter vil alle tankninger på dette produkt også blive vist i vognens km tabel.

Jeg får en fejlkode 217 ved opstart af programmet, hvad betyder det, og hvad gør jeg ved det ?

Fejlkode 217 betyder at TransEconomy har problemer med at få adgang til dine data. 
Hvis programmet foreslår at du skal lægge en kopi ind, er der ingen grund til at gøre dette, da det normalt ikke løser problemet.
Der kan være flere årsager til problemet :

  • Hvis du har dine data på et netværks drev, kan det være at du ikke har adgang til det drev lige nu. Prøv at se i “Denne computer” om det drev du bruger til dine data, eksisterer på din maskine, hvis ikke er dette årsagen til fejlen.
  • Hvis i er flere der bruger TransEconomy, over netværket fra forskellige maskiner, kan det være at der er forskel på jeres maskiners opsæt. Hvis én maskine bruger fx. drev bogstavet  F, til data, er der meget vigtigt at alle bruger F til data, ellers vil i blokerer for hinanden. Du kan få en beskrivelse af hvordan man indstiller database stien her. 
  • Det kan være at du ikke har skrive rettigheder på drevet (også på en lokal disk, ved Windows 2000, eller senere). I så fald skal du have fat i jeres IT-ansvarlige, og få dem til at give dig rettigheder.

 

  • 4  En gang i mellem efterlader programmet nogle kontrol filer når det afsluttes (særligt når det ikke afsluttes korrekt), disse filer bruges til at kontrollere hvem der har adgang til hvad i databasen. Hvis sådanne filer er blevet efterladt, kan det give en fejl 217. Søg efter filerne PARADOX.LCK, PDOXUSRS.LCK & PPOXUSRS.NET. Når du er sikker på at TransEconomy ikke er i brug på nogen maskine, kan du slette alle forekomster af disse filer.
  • På Vista får programmet ikke lov til at skrive i roden på disk c: (c:\), derfor er det vigtigt at netdir i BDE-administratoren, under Configuration / Drivers / Native / Paradox ikke står til C:\, for en mere fyldestgørende beskrivelse af opsæt af databasen, se her.

 

   

error: Content is protected !!